6 – Øvelse 3

Øvelse: Et lille skridt mere… mod min vision

I den forrige uge skulle du udfordre dig selv og gør en ting, der kunne gøre dig nervøs inden.

Du skulle bruge din bekymringsfortælling og efterfølgende din virkelighedsfortælling til at undersøge om oplevelsen gik som du har “frygtet og troet”. Du skulle tale pænt og støttende til dig selv op til. at du skulle afsted og måske lyttede du til “selvværdsmeditationen” som en ekstra hjælp.

I dag skal du kigge på din vision (fra den 1. gang) og se, om der er nogle af i dine personlige mål, som du kan komme nærmere.

Kan du prøve noget af i den kommende uge, som vil bringe dig tættere på dine ønsker for fremtiden? Alt er ikke muligt lige nu i denne tid, men kan du tage et lille skridt på vejen til en af dine store drømme fra din vision?

På din vision har du måske tegnet eller skrevet …

Jeg vil gerne være en, der let kan snakke med fremmede

Jeg vil gerne kunne tage bussen alene til …

Jeg vil gerne kunne tale på Meet/i klassen med lethed og tro på mig selv

Jeg vil gerne kunne træne alene

Jeg vil gerne kunne tage til en koncert med en veninde

Du skal nu: Vælge én af følgende…

  1. Gentage oplevelsen fra sidste uge – anden gang er altid lettere end første
  2. Gentage oplevelse fra sidste uge med en lille justering. Forlænger tiden, hvor du er afsted på egen hånd, vælge et nyt sted at prøve den af
  3. Finde på en ny ting, som du gerne vil prøve alene

Hvis du har brug for ny inspiration til en ny udfordring (eller til din vision), så kig på øvelse 3 fra 5. gang.

Når du har valgt: Skriv på din personlige side

3 nye succeskriterier til den udfordring, du har valgt.

Din bekymringshistorie ned, for at få den ud af kroppen.

Nogle trin til at fuldføre:

  • Tal pænt og opbakkende til dig selv – som du ville til en god veninde
  • Hør selvværdsmeditationen inden du tager afsted
  • Brug dine tre små, realistiske succeskriterier til at holde fokus på de små sejre
  • Husk at trække vejret – fokusér på din krop, når tankerne løber afsted
  • Sig nej tak til din indre kritiker, når den melder sig på banen
  • Sig til dig selv: “Lige nu har jeg en TANKE om, at det går sådan og sådan…” (en tanke om noget er langt fra sådan det kommer til at gå).
0 Indlæg
Inline Feedbacks
Se alle indlæg